Oldal kiválasztása
Mit várhatunk a masteringtől?

Mit várhatunk a masteringtől?

Mit várhatunk a masteringtől?   A témafelvetést köszönöm Víg Arninak, ám a megközelítés szerintem sokak számára váratlan lesz. Több helyen kifejtettem legutóbb a mixing filozófiájáról szóló cikkemben, hogy konzervatív értelemben a zenekészítésnek három fázisa...
Az éneksáv keverése – 3. rész

Az éneksáv keverése – 3. rész

Elérkeztünk cikk trilógiánk záró részéhez. Amint azt korábban beharangoztam, csupa olyan eszközökről lesz szó, amelyeket párhuzamos processzálással fogunk használni. Igen! A send-return féle effekthasználatról van szó. Nagyon sokan idegenkednek ettől a jól bevált...
Az éneksáv keverése 2. rész

Az éneksáv keverése 2. rész

Az első részt azzal indítottam, hogy egy kicsit sokat ígér a cím. Igyekszem eleget tenni az elvárásoknak! Az első részben bemutattam egy egyszerű hangszer-csoportosítási koncepciót, és megállapítottuk, hogy a középpontjában az éneksáv van. Tehát az éneknek minden...
Az éneksáv keverése – 1. rész

Az éneksáv keverése – 1. rész

Kicsit sokat ígér a cím, mert túl általános. De nem baj, nagy falatra vállalkozom. Igazság az, hogy nagyon sokan kérték, kis túlzással követelték rajtam a címben említett témával foglalkozó cikket. A tapasztalatom az, hogy valahogy éneket keverni a legnehezebb. Ebből...
A Minimalizmus dicsérete

A Minimalizmus dicsérete

Mit is akar ez jelenteni? Több írásom is arról szól, hogy ne vigyük túlzásba a pluginek feltelepítését arra a számítógépre, amellyel a produkciós és mixing folyamatokat végezzük el. Nem ismételni szeretném önmagam, csak egy új perspektívából megvilágítani a szóban...
A processzorok hatóköre

A processzorok hatóköre

Nagyon régen birkózom már szakemberként ezzel a témával nap mint nap. Régóta motoszkál bennem az ötlet, hogy ebből cikknek kell lennie. Ennek ellenére nagyon lassan állt össze koherens gondolatmenetté. Csűrtem-csavartam, halogattam. Pedig egy két mondatban olyan...
Néhány mondat a torzításról

Néhány mondat a torzításról

Legtöbb hangmérnök vagy producer általában úgy gondol a torzításra, mint sound designer eszközre. Ez alatt azt értem, hogy a distortion, mint olyan eszköz van a tarsolyban, amely a végső hangszín kialakítására szolgál. Ebből arra tudunk következtetni, hogy legtöbben a...
A digitális zengetők aranykora

A digitális zengetők aranykora

Nem kell megijedni, nem nosztalgiázni fogok, mint azt sokan a címből adódóan ítélik, sokkal inkább egy korszak előtt tisztelgek röviden, valamint fel szeretném vázolni annak hatását a mai eszköztárunkra. Bizony, ha a zengetőkről beszélünk, akkor a szóban forgó korszak...
Mi a baj a digitális összegzéssel?

Mi a baj a digitális összegzéssel?

A címben feltett kérdésre nagyon röviden lehet válaszolni. Azonban a téma nem ennyire egyszerű… Producerként, hangmérnökként, házi stúdió tulajdonosként folyamatosan abba botlik bele az ember, hogy „költs pénzt analóg összegzőkre”. Ami a számítógépben történik,...
A digitális mixing helyes megközelítése

A digitális mixing helyes megközelítése

Nagy bajban voltam a címadással, mert ezt a tematikát már rengetegszer érintettem, de kimerítően még nem tárgyaltam. Több értékítéletet azért nem indokoltam eddig, mert egy terebélyesnek ítéltem azt, amit ezzel kapcsolatban el kell mondani. Alapvetően arról lesz szó,...